Menu
- SEZNAM ČLENŮ KMN
- AUTO ROKU
- POROTA AUTO ROKU
- Akce a aktivity pro členy
- Klubová administrativa
- Zprávy ze schůzí KMN
Nejbližší akce KMN
Hlasování o PR manažera roku (do 29. 12. 2016)
Auto roku v ČR 2017
Pro rok 2017 anketu Auto roku vyhlašuje SDA
Výbor KMN (od 2016)
Členové výboru KMN:
Busta Michal
Dolejš Vladimír
Poláček Roman
Srpová Eva
Šuch Ondřej
Švidrnoch Roman
Tuček Jan
Vaverka Lukáš
Vedení KMN:
Michal Busta - přeseda
Lukáš Vaverka - místopředseda
Novináři hlasovali pro PR manažera 2016
2017-03-15
Oba novinářské kluby (KMN, KMP) společně s časopisem Automakers po čtyřleté pauze obnovily pořádání ankety PR manažer roku. Novináři hodnotili, kdo v roce 2016 nabízel nejlepší mediální servis v rámci Svazu dovozců automobilů.
Motorističtí novináři z Klubu motoristických novinářů a Klubu motoristických publicistů mohli v průběhu prosince posílat hlasy PR manažerům, kteří poskytovali v průběhu roku 2016 nejdostupnější informační servis pro jejich redakce. Hlasování se zúčastnilo celkem 59 motoristických novinářů, kteří dali hlas 19 manažerům.
Celkové pořadí pěti nejúspěšnějších PR manažerů:
1. Kateřina Jouglíčková – 8 hlasů
2. Zdeněk Zikmund – 7 hlasů
3. Radka Matthey – 6 hlasů
4. Michaela Procházková – 5 hlasů
5. Miloš Adámek, Martin Hejral – 4 hlasy
I. místo
Kateřina Jouglíčková je PR manažerkou roku
V kategorii nejlepšího mediálního servisu obdržela největší počet hlasů manažerka KIA Motors Czech Kateřina Jouglíčková. U korejské značky je od roku 2014 a má na starosti PR komunikaci importu i dealerů, organizaci eventů, novinářský autopark a další záležitosti. Předtím devět let pracovala v PR oddělení Toyoty, od roku 2012 pak na pozici PR Manager ve společnosti Euro RSCG Public Relations, která se později přejmenovala na Havas. Kateřině zajistilo prvenství osm novinářských hlasů. „Cením si na ní vstřícnost a věcnost jednání, dodržování slibů, spolehlivost a dobře připravené testovací vozy,“ zdůvodnil svůj hlas jeden z novinářů.
II. místo
Zdeněk Zikmund – Subaru ČR
Sedm novinářských hlasů zajistilo v anketě druhou pozici dlouholetému PR manažerovi Subaru ČR Zdeňku Zikmundovi. Matador automotivní komunity zastává pozici od září 2004 a je ve firmě zodpovědný kromě jiného za marketing a PR strategii značky. Pro média organizuje také zápůjčky testovacích vozů a tiskové konference. K jeho servisu samozřejmě patří i vydávání tiskových zpráv. „Mám rád jeho lidský a profesionální přístup, vždy se snaží hledat řešení,“ uvedl na adresu Zikmunda jeden z významných šéfredaktorů.
III. místo
Radka Matthey - Peugeot ČR
Se šesti hlasy se na třetí příčce umístila PR manažerka Peugeotu Česká republika Radka Matthey. Komunikaci značky vede od 1. listopadu 2007. Matthey se narodila v roce 1974 ve Šternberku, v letech 1992 až 1997 vystudovala Mendelovu univerzitu v Brně, Provozně-ekonomickou fakultu, obor ekonomie-management. Do společnosti Peugeot Česká republika nastoupila už v roce 1997 na místo vedoucí logistiky, od roku 2000 pak zastávala post vedoucího obchodních metod. „Radká má dobře připravené akce, věnuje se všem novinářům, je dobře dosažitelná,“ uvedl do hlasovacího lístku jeden z žurnalistů.
Značky, se kterými se obtížně komunikuje
V rámci ankety měli motorističtí novináři také možnost označit automobilové značky, s jejichž mediálním servisem nebyli v minulém roce spokojeni. Hodnotila se dostupnost PR manažerů na telefonu a emailu, počet tiskových zpráv a konferencí. Podle názoru respondentů ankety funguje mezi dovozci několik firem, od kterých se obtížně shánějí informace. Někteří dovozci aut téměř nepořádají tiskové konference, jiné na ně zvou jen vybrané novináře. U dalších vadí členům novinářských klubů malé množství tiskových zpráv nebo skutečnost, že neposkytují novinky k redakčním testům.
Nejvíce negativních hlasů získal Fiat, který má podle názorů motoristických novinářů nejméně kvalitní mediální servis ze všech členů SDA a celková komunikace je hodnocena jako velmi obtížná. K Fiatu se loni zařadila také Mazda, která se podle výsledků ankety stala prakticky mediálně neviditelnou. Řada novinářů není spokojena s přístupem Hyundai Motors Czech, která zve na své tiskové konference jen část novinářské obce. Redaktoři to ale v tomto případě nedávají za vinu jejímu PR manažerovi, ale spíše celkové konfrontační politice importu.
Celkové pořadí pěti nejúspěšnějších PR manažerů:
1. Kateřina Jouglíčková – 8 hlasů
2. Zdeněk Zikmund – 7 hlasů
3. Radka Matthey – 6 hlasů
4. Michaela Procházková – 5 hlasů
5. Miloš Adámek, Martin Hejral – 4 hlasy
I. místo
Kateřina Jouglíčková je PR manažerkou roku
V kategorii nejlepšího mediálního servisu obdržela největší počet hlasů manažerka KIA Motors Czech Kateřina Jouglíčková. U korejské značky je od roku 2014 a má na starosti PR komunikaci importu i dealerů, organizaci eventů, novinářský autopark a další záležitosti. Předtím devět let pracovala v PR oddělení Toyoty, od roku 2012 pak na pozici PR Manager ve společnosti Euro RSCG Public Relations, která se později přejmenovala na Havas. Kateřině zajistilo prvenství osm novinářských hlasů. „Cením si na ní vstřícnost a věcnost jednání, dodržování slibů, spolehlivost a dobře připravené testovací vozy,“ zdůvodnil svůj hlas jeden z novinářů.
II. místo
Zdeněk Zikmund – Subaru ČR
Sedm novinářských hlasů zajistilo v anketě druhou pozici dlouholetému PR manažerovi Subaru ČR Zdeňku Zikmundovi. Matador automotivní komunity zastává pozici od září 2004 a je ve firmě zodpovědný kromě jiného za marketing a PR strategii značky. Pro média organizuje také zápůjčky testovacích vozů a tiskové konference. K jeho servisu samozřejmě patří i vydávání tiskových zpráv. „Mám rád jeho lidský a profesionální přístup, vždy se snaží hledat řešení,“ uvedl na adresu Zikmunda jeden z významných šéfredaktorů.
III. místo
Radka Matthey - Peugeot ČR
Se šesti hlasy se na třetí příčce umístila PR manažerka Peugeotu Česká republika Radka Matthey. Komunikaci značky vede od 1. listopadu 2007. Matthey se narodila v roce 1974 ve Šternberku, v letech 1992 až 1997 vystudovala Mendelovu univerzitu v Brně, Provozně-ekonomickou fakultu, obor ekonomie-management. Do společnosti Peugeot Česká republika nastoupila už v roce 1997 na místo vedoucí logistiky, od roku 2000 pak zastávala post vedoucího obchodních metod. „Radká má dobře připravené akce, věnuje se všem novinářům, je dobře dosažitelná,“ uvedl do hlasovacího lístku jeden z žurnalistů.
Značky, se kterými se obtížně komunikuje
V rámci ankety měli motorističtí novináři také možnost označit automobilové značky, s jejichž mediálním servisem nebyli v minulém roce spokojeni. Hodnotila se dostupnost PR manažerů na telefonu a emailu, počet tiskových zpráv a konferencí. Podle názoru respondentů ankety funguje mezi dovozci několik firem, od kterých se obtížně shánějí informace. Někteří dovozci aut téměř nepořádají tiskové konference, jiné na ně zvou jen vybrané novináře. U dalších vadí členům novinářských klubů malé množství tiskových zpráv nebo skutečnost, že neposkytují novinky k redakčním testům.
Nejvíce negativních hlasů získal Fiat, který má podle názorů motoristických novinářů nejméně kvalitní mediální servis ze všech členů SDA a celková komunikace je hodnocena jako velmi obtížná. K Fiatu se loni zařadila také Mazda, která se podle výsledků ankety stala prakticky mediálně neviditelnou. Řada novinářů není spokojena s přístupem Hyundai Motors Czech, která zve na své tiskové konference jen část novinářské obce. Redaktoři to ale v tomto případě nedávají za vinu jejímu PR manažerovi, ale spíše celkové konfrontační politice importu.